Thursday, January 24, 2013

The Last Stand


Filem : The Last Stand
Durasi : 1jam 45 min
Genre : Aksi

Dilakonkan oleh Arnold Schwarzenegger sbg Syerif  Owens yang telah lama menjauhkan diri dari dunia kepolisan beliau ketika di Los Angeles dahulu. Beliau cuba mencari tempat yang kurang kegiatan jenayah seperti di kampungnya.. Sommerton. Dalam pada masa yang sama seorang banduan "ketua pengedar dadah terbesar" Gabriel Cortez telah melepaskan diri dari konvoi FBI dengan bantuan Agen FBI yang dirasuah melalui pekan Sommerton untuk menyeberangi sempadan ke Mexico. 

Dalam usaha penjenayah membina jambatan merentasi jurang pada sempadan Amerika dan Mexico satu kejadian pertembungan dengan konco-konco penjenayah telah mengorbankan salah seorang Timbalan Syerif..iaitu Jerry. 
Oleh itu Syerif Owen mengambil langkah untuk berdepan dengan segerombolan penjenayah tersebut dan cuba selamatkan timbalan-timbalan beliau. 
Setelah mendapat maklumat dari FBI bahawa Gabriel Cortez akan melalui pekan kecil mereka, Syerif Owens melengkapkan pasukannya dengan senjata "gatling gun" dan beberapa senjata yang lebih berkuasa. Akhirnya penjenayah itu berjaya diberkas dengan usaha yang luar biasa oleh Syerif dan timbalan-timbalan beliau.

Filem ini penuh aksi tembak - menembak dan aksi "car chase" yang tidak urang hebatnya. Saksikan di pawagam sekarang.


Hari ini tonton wayang di GSC Sunway Carnival Seberang Jaya... Hall 3. tempat duduk kedua"B08 & B07 memang terbaik. "couple seat jauh kebelakang.Jadi tiada gangguan dari belakang.

No comments:

Post a Comment